2011/11/17

Můj týden předstírání, že se nic neděje, končí...

... a já jsem totálně vyčerpaná, naštvaná na celý svět za všechny hrozné věci, které se mi dějou, noha bolí, hýbat s ní stále nemůžu a na vnější straně kolene nemám cit.
Jasně, taky bych mohla být bez nohy (dnes jsem potkala jednu slečnu o berlích s amputovanou nohou – nějak si teď víc všímám lidí s berlemi a je jich docela dost) nebo třeba slepá, ale kdo mě trochu déle zná, je mu jasné, že tento argument na mou egoistickou a egocentrickou povahu neplatí.
Včera mi doktor vyndal stehy a noha začala bolet trochu víc než předtím. Ta bolest mě do značné míry paralyzuje, takže se nedokážu na nic pořádně soustředit. Ze ztráty citu na části kůže se mi zvedá žaludek... Ani mě nenapadá nic jiného, co bych sem mohla psát – stále jen bolest, bolest, bolest...
Ne, skutečně nejsem nijak obdivuhodná. Můj týden vypadal vlastně tak, že jsem se vždycky někde objevila, nechala ostatní chvíli žasnout, že už chodím, a pak jsem začla mluvit o své noze. Doufám, že budu mít natolik soudnosti, abych v tom nepokračovala i nadále.

Jako obvykle, když jsem vyčerpaná nebo mě něco dlouhodobě trápí, odnesou to ti, na nichž mi nejvíc záleží. Tímto se jim chci omluvit za ještě častější střídání nálad, než je u mě obvyklé, za neustálé osočování z imaginárních provinění a za svou vztahovačnost, jež už snad dosáhla v posledních několika dnech svého vrcholu.

Na druhou stranu i přes náladu na bodu mrazu jsem si vědoma jistých výhod: Jsem asi jediná, komu teď v Praze není zima (když "chodím" svým maximálním tempem, tak se většinou svléknu do trika bez rukávů). Ještě stále jsem nezačala přibírat, přestože jím střídavě husu a řízky a nic nedělám.
A když chodím jen o jedné berli, vypadám jako dr. House, čímž jsem si vysloužila nebývalý respekt své sestry.

7 komentářů:

  1. ahoj Marketo, Tve nohy je mi moc lito a preju brzke uzdraveni... a co jsi uz zkusila na bolest, se Te samozrejme musim jako budouci farmaceutka zeptat.. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Asi Tě trochu zklamu, protože si ani nepamatuju název léku, který jsem dostávala v nemocnici na bolest. Ale byl hrozný, protože jsem se po něm vždy do hodiny strašně zpotila.
    No, bolelo to dost, ale už je to lepší. Jen když stojím, tak to bolí trochu víc, nebo když sedím a mám nohu normálně na zemi. Když chodím nebo ležím, tak už to nebolí vlastně vůbec.

    OdpovědětVymazat
  3. tak to bohuzel tedy skutecne nedokazu odhadnout, co Ti dali.. a co beres ted? a k nezadoucim ucinkum - nic samozrejme neni zadarmo, zadny lek neni bez vedlejsich ci dokonce nezadoucich ucinku...

    OdpovědětVymazat
  4. Já už od odchodu z nemocnice neberu nic. Žádná bolest, kterou jsem v životě zažila, se nedá srovnat s tím, co jsem cítila první tři dny v nemocnici (ano, jsem šťastný člověk a zatím bez dětí), takže jsem si tuším od návratu z nemocnice jednou vzala jeden brufen (a to bylo spíš na hlavu než na koleno), protože nemám pocit, že je to tak zlé.

    OdpovědětVymazat
  5. sice chapu, ale to se pak nediv, ze Te to boli.. a kdyztak doporucuji vyzkouset verejnosti i jine ucinne latky nez jen ibuprofenum (Brufen a spol) a paracetamolum (Paralen a spol)... da se i kombinovat, kdyz vis jak.. zkus se nekdy zeptat v lekarne;)

    OdpovědětVymazat
  6. Nepochybuju o tom, že máš pravdu. Někde jsem četla, že ibalgin si lidi oblíbili hlavně kvůli té růžové barvě, ale že jinak moc dobrý není - nevím, co je na tom pravdy, ale bylo by to typické.
    Každopádně v nemocnici mi říkali, že už si spíš prášky moc brát nemám, a myslím, že vzhledem k mé potřebě (asi tak dva prášky za měsíc), je celkem jedno, který používám.

    OdpovědětVymazat
  7. tak pokud je to Ok, samozrejme se nicim necpi.. ale pozor, netlumena akutni bolest muze prejit v chronickou, pripadne taky v neurologicke priznaky jako deprese atd.. jinak jedno to asi je, pokud neberes dalsi leky do kombinaci, neberes je na lacno, nemas vyssi nachylnost k vredum, nezapijis to alkoholem... nevim, v cem ma byt spatny Ibalgin, ruzova samozrejme o neco vice zatezuje telo, nez bily originalni Brufen. nalacno je to nebezpecne kvuli moznemu vzniku vredu.. taky muze trosku redit krev, takze lidi s jakymikoliv poruchami srazlivosti rozhodne nebrat. jinak me ale nenapada, proc by mel byt tak spatny..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář. Pravděpodobně velmi brzy zareaguji.