2012/02/21

Pojebanej fejsbuk

Štvalo mě to vždycky. Od "to byl kurva den" přes "ty seš děvka" (ve smyslu "ty seš dobrej") až po nechutný hlášky typu "cigáni do plynu!!!" od člověka, kterej má minimálně dva Romy mezi "kamarády", kterýho si z mnoha důvodů vážím a o kterým doufám, že taková blbost je jen otázkou věku.
Nemám nic proti vhodně použitému sprostému slovu, a kdo mě zná, ví, že jsem otevřená, sprostá a perverzní. A uznávám, že občas to přeženu a že někomu se to líbit nemusí (ráda si na sebe někde přečtu kritiku). Ale mám pocit, že určitou hranici by měl každý dodržovat. Za hranicí by mohlo být například nadávání na menšinovou komunitu, do níž patří můj kamarád, nebo naprosto samoúčelné sprosté nadávání "na poměry", pokud mám mezi přáteli rodiče mých kamarádů, mladší lidi, pro které bych měla být vzorem, popřípadě mám zcela veřejný profil.
Skutečnost, že jeden umělec (přimyslete si uvozovky, pokud si myslíte, že jsou namístě) ve svém statusu provádí nadávkovou onanii ("stav vyjebaný společnosti", "mrdat", "zkurvená vláda", "hovno", "kurva", "prdel" tam má dvakrát – místo "Jdu do prdele" by bývalo bylo lepší "Jdu do píče"), jsem ještě schopná tolerovat. Ale může mi někdo vysvětlit, proč se po něm musí všichni komentující opičit a jak slepice kdákat ve stejném duchu? A nejen pokud jde o formu, ale ani obsahově nepřinést nic novýho? Ještě i bez toho, aby si přečetli jeden pitomej (pojebanej, chcete-li) článek na novinky.cz, takže navíc plácaj uplný nesmysly?

Je chvályhodné, když lidé sofistikovanou formou upozorňují na problémy kolem sebe. Je skvělé, když se zapojí do petic a veřejných protestů, pokud jde o dobrou věc. Je obdivuhodné (alespoň z mého pohledu), když sami iniciují nějaké akce, nebo dokonce riskují pracovní místo, majetek, svobodu nebo život v ušlechtilém zájmu (jsem moc naivní, když si myslím, že žijeme v krásné části světa, kde většinou o poslední dvě věci nejde?).
Ale jaký má smysl nadávat na "skorumpované vedenie metropole", jimž "my platíme dane" a kterým "na to nikto nepovie ani hovno"?

Nu... nějaký závěr, abych nebyla moc sprostá...
Jednak do Prahy nikdo mimopražské obyvatele nedeportoval, a jednak pokud mi něco vadí, tak to mám buď konstruktivně řešit, nebo se na to vysrat.

5 komentářů:

  1. Málokto si prechádza môj profil tak podrobne ako ty. Takže by som sa o skazený vývoj novej generácie toľko nestrachoval.

    OdpovědětVymazat
  2. Nedostala jsem se k tomu přes Tebe. Mám Tě zablokovaného. Kdyby originální status byl od Tebe, asi bych se o něm nedozvěděla.
    Ale jsem ráda, když vidím, že se tento post dostal tam, kam měl. Myslím, že se mi docela poved.

    OdpovědětVymazat
  3. Nebol som sem deportovaný, takže mám byť automaticky spokojný so všetkým čo sa deje. No nič, podľa tvojho návodu mi zostáva držať hubu a krok a ticho podpisovať petície. V rámci toho, že v tejto krajine nemôžem voliť, tak jediné, čo by som mohol urobiť, je nabehnúť do úradu vymlátiť zo SKORUMPOVANÉHO sudcu (práve je vyšetrovaný za činy, ktoré páchal v momente, keď osúdil vyššie uvedeného) dušu. Ale v rámci toho, že by som si za to určite išiel sadnúť (som zbabelec, do tvojho konceptu ritiera, ktorý sa obetuje za vyšší cieľ, isto nespadám), radšej budem kdákať v rytme s názormi, ktoré považujem za správne.

    Máš pravdu, článok som si neprečítal, pretože ma rozhorčilo, že ho naozaj odúdili. Reagoval som tak povediac v afekte. Je to ale hlavne preto, že tento prípad som sledoval pred nejakým časom a neveril som, že by to naozaj mohlo dopadúť tak, ako to dopadlo. Pán dostal na výber, mohol zaplatiť výpalné vláde alebo si ísť sadnúť. Keby si sa nezamerala na formu, ale na obsah, možno by si vedela, že tento článok je práve o jednom z takých ritierov, ale to by zase nevznikol taký podarený skvost na tomto blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda bych se dočkala doby, kdy lidé pochopí, že forma je důležitá pro to, aby se k ostatním dostal správný obsah (měla bych takové podezření, že možná antika byla tím zlatým věkem, ale těžko soudit z literárních zlomků, že).

    Nechápu Tě. Ten článek je poměrně obecný, dokud jsi sem nezačal psát, málokoho by napadlo, že je to o Tobě. Kromě toho ani nijak zvlášť neni - vadí mi to u kohokoli a ještě donedávna jsem si myslela, že Tobě to vadí taky (nebo jsi to aspoň tvrdil). To, co píšeš, je uplně absurdní a naprosto to nereaguje na to, co jsem psala já. Respektive reaguje, ale vkládáš do toho významy, které tam nejsou (co mi to jen připomíná?).

    Ale zajímala by mě spíš jiná věc: Jak ses k tomu článku dostal? Na rozdíl od tohoto totiž většina přechozích o Tobě JE. Četl jsi je taky?

    OdpovědětVymazat
  5. Viem, že to nie je reakcia iba na mňa a to, že ostatný nevedeli, že sa hovorí o mne je úplne jedno. Odpisujem Tebe a ostatný ma nezaujímajú. Chcel som Ti iba ozrejmiť situáciu prečo som reagoval tak ako som reagoval. Nič viac.

    Od istého času čítam všetky tvoje články na tomto blogu, no nikdy som nemal potrebu komentovať. Možno si zabudla, že si ho dala na fejsbúk.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář. Pravděpodobně velmi brzy zareaguji.