2012/04/02

Kde se berou andělé?

Nevím, v co věřím. Asi v Boha svým způsobem, v lidské dobro, ve vyšší smysl existence.
V každém případě ale věřím v anděly. Kdo je to anděl? Anděl je cizí člověk, který se zjeví ve vaší blízkosti a nějak vám pomůže. Někdo, kdo nemá nejmenší důvod se o vás starat. Anděl ze svého vlastního pohledu neudělá nic zvláštního. Prostě pomůže, když vidí, že je to třeba. Sám sebe za anděla nepovažuje a ani z vnějšího pohledu nikdo není andělem stále.
Anděl je dobro, které probleskne skrze cizího člověka. Před několika lety jsem potkala slečnu-anděla na plese v Lucerně, kdy jsem byla z čehosi zoufalá a ona se mě zeptala, jestli mi může nějak pomoct. Dalším andělem byla potetovaná slečna s piercingy, která se mě jako jediná v přeplněném autobuse zastala, když mě obtěžoval jakýsi bezdomovec. Pak to byla Bulharka, jež v Rile mně a mému spolucestovateli poskytla jídlo, ubytování, odvoz a nějaká leva poté, co jsme o přišli o všechny peníze.
Zatím posledním andělem byl pán v horské chatě v italských Dolomitech, který mi dal vodu, když jsem se před ním zjevila po hodině a půl běhu do kopce bez jediného eura v kapse.
Děkuji všem bezejmenným andělům, díky nimž můžu věřit v lidské dobro. Děkuji jim za to, že mi dávají chuť ztělesňovat anděla jiným lidem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář. Pravděpodobně velmi brzy zareaguji.